Fyr op under dine dygtige elever
Mange dygtige elever er langt foran resten af klassen i deres forståelse af matematik. Til gengæld underpræsterer de ofte. Hvordan kan du udfordre dine dygtige elever med opgaver, der har fokus på problemløsning, og som kræver en eksperimenterende tilgang? Og hvordan kan du selv lave opgaver, som lægger op, at eleverne skal prøve sig frem, se systemer, opstille hypoteser og argumentere for dem?
Praktisk information
Dato
Mandag d. 18. september 2023Kl. 13.00 - 16.00
Mandag d. 13. november 2023Kl. 13.00 - 16.00
Tilmeldingsfrist
21. august 2023
Pris
1200,00 kr.
Kursusbeskrivelse
Mange dygtige elever er langt foran resten af klassen i deres forståelse af matematik. Til gengæld underpræsterer de ofte. Hvordan kan du udfordre dine dygtige elever med opgaver, der har fokus på problemløsning, og som kræver en eksperimenterende tilgang? Og hvordan kan du selv lave opgaver, som lægger op, at eleverne skal prøve sig frem, se systemer, opstille hypoteser og argumentere for dem? På første kursusdag bliver du præsenteret for mange eksempler på opgaver, der kræver, at eleven har en eksperimenterende tilgang og udforsker problemstillinger. Vi har fokus på, hvordan opgaverne skal bygges op, så eleverne bliver udfordret på at prøve sig frem, se systemer, opstille hypoteser og argumentere for dem. Mellem de to kursusdage har du mulighed for at afprøve nogle af opgaverne i undervisningen. På anden kursusdag arbejder vi med at udvikle eksisterende opgaver, så de bliver mere udfordrende, og du får gode fif til, hvor du kan hente yderligere inspiration.
MålDu får redskaber til at udvikle opgaver, der er målrettet de dygtige elever.
Målgruppe
Matematiklærere i 7.-9. klasse
Underviser
Kirsten Rosenkilde, Kirsten Rosenkilde
Kursusnummer
CFU-K23035
CFU-kursusadministration
kursus-cfu@kp.dk
4189 9113
Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00