Gå til indhold
Søg

Fyr op under dine dygtige elever

Mange dygtige elever er langt foran resten af klassen i deres forståelse af matematik. Til gengæld underpræsterer de ofte. Hvordan kan du udfordre dine dygtige elever med opgaver, der har fokus på problemløsning, og som kræver en eksperimenterende tilgang? Og hvordan kan du selv lave opgaver, som lægger op, at eleverne skal prøve sig frem, se systemer, opstille hypoteser og argumentere for dem?

Praktisk information

Dato

Mandag d. 18. september 2023
Kl. 13.00 - 16.00

Mandag d. 13. november 2023
Kl. 13.00 - 16.00

Tilmeldingsfrist

21. august 2023

Pris

1200,00 kr.

Tilmeld

Kursusbeskrivelse

Mange dygtige elever er langt foran resten af klassen i deres forståelse af matematik. Til gengæld underpræsterer de ofte. Hvordan kan du udfordre dine dygtige elever med opgaver, der har fokus på problemløsning, og som kræver en eksperimenterende tilgang? Og hvordan kan du selv lave opgaver, som lægger op, at eleverne skal prøve sig frem, se systemer, opstille hypoteser og argumentere for dem? På første kursusdag bliver du præsenteret for mange eksempler på opgaver, der kræver, at eleven har en eksperimenterende tilgang og udforsker problemstillinger. Vi har fokus på, hvordan opgaverne skal bygges op, så eleverne bliver udfordret på at prøve sig frem, se systemer, opstille hypoteser og argumentere for dem. Mellem de to kursusdage har du mulighed for at afprøve nogle af opgaverne i undervisningen. På anden kursusdag arbejder vi med at udvikle eksisterende opgaver, så de bliver mere udfordrende, og du får gode fif til, hvor du kan hente yderligere inspiration.

Mål
Du får redskaber til at udvikle opgaver, der er målrettet de dygtige elever.

Målgruppe
Matematiklærere i 7.-9. klasse

Underviser
Kirsten Rosenkilde, Kirsten Rosenkilde

Kursusnummer
CFU-K23035

Kirsten Søs Spahn

+45 41 89 74 38

CFU-kursusadministration

kursus-cfu@kp.dk
4189 9113

Mandag-torsdag kl. 8.30-15.00
Fredag kl. 8.30-14.00